Vuoden ensimmäinen Paras messuosasto –kilpailu pidettiin Jyväskylässä

Sähkö-Tele-Valo-AV 2016 messut täyttivät 3.-5.2.2016 Jyväskylän messukeskuksen kaikki hallit. Osastoja oli siis paljon, ja niiden joukossa useita näyttäviä ja hyvin toteutettuja osastoja. Alle 40 m2 sarjassa tuomaristo valitsi parhaaksi Hella Lighting Finland Ab:n osaston. Melko hankalan muotoinen ”soppimainen” tila oli ratkaistu avarasti. Isot kuvat rauhallisen värityksen kanssa muodostivat selkeän kokonaisuuden. Yrityksen tuotteita – valoja – oli käytetty hyvin valaistuksessa. ”Valo on elämys” –slogan oli sijoitettu osaston etuosaan, teipattuna hallin lattiaan, jossa se sai hyvän huomioarvon. Osaston suunnittelu ja toteutus: Messua Oy.

Hella Lighting Finland Ab

Yli 40 m2 osastojen sarjassa voiton vei Glen Dimplex Nordic Ab. Sen tuotteet olivat saaneet puitteet, jossa ajatusta vietiin lämpötilojen vaihteluun. Takaseinällä oli suurikokoinen, luminen vuoristomaisema ja infotiskin etuosaan oli upotettu sähkötakkaelementtejä. Osaston muoto oli melko hankala, mutta lopputulos istui siinä hienosti. Rakenteet on tarkoitus hyödyntää uudestaan ainakin kahteen kertaan Ruotsissa, joten ne oli toteutettu hyvin viimeistellysti. Osaston suunnittelusta vastasi norjalaisen 07 media, Leif-Rune Widen. Rakentaja oli heidän puolalainen alihankkijansa.

Glen Dimplex Nordic Ab

Tuomariston muodostivat: Jyväskylän messujen myyntijohtaja Ilari Tervakangas, Sähköinsinööriliitto ry:n toimitusjohtaja Marko Vuorio ja Messu- ja somistusalan liiton edustajana Jari Harmoinen.