Paras messuosasto –kilpailu EUROSAFETY ja TYÖHYVINVOINTI 2016 -messuilla  Tampereella

Messu- ja somistusalan liiton järjestämä, tämän vuoden toinen Paras messuosasto-kilpailu järjestettiin Eurosafety ja Työhyvinvointi 2016 -messuilla Tampereella 12.9. Kilpailun tarkoituksena on kiinnittää huomiota ammattitaitoiseen osastojen suunnitteluun ja rakentamiseen.  Kilpailussa on kaksi sarjaa: alle ja yli 40 neliömetrin kokoiset osastot.

Tampereella valinnan suorittivat:
Jukka Nylander, Suomen Työsuojelualan Yritysten Liiton edustajana
Veli-Pekka Rouvali, projektipäällikkö, Tampereen Messut Oy
Jari Harmoinen, Messu- ja somistusalan liiton edustajana

Suomen silmäasema
Kuva: Otto Vainio

Alle 40 m2 sarjan voittajaksi valittiin Suomen Silmäasema Oy. Osaston ideointi tehtiin yrityksen oman markkinointi- ja työnäköpalveluosastoilla. Suunnittelun vei loppuun Mikael Brandenburg Studio Gaston Oy:sta, joka myös rakensi osaston. Sen rakenteet olivat maltilliset, mutta väritys raikas ja hyvin erottuva.  Osasto oli myös toiminnallinen: näköä pystyttiin tutkimaan ja suojalaseja kokeilemaan.  Pienikin osasto voi olla toimiva ja näyttävä!

Linström Oy messuosasto
Kuva: Otto Vainio

Suurten osastojen sarjassa tuomaristolla oli useita suosikkeja, hyvin suunniteltuja ja rakennettuja osastoja. Voittajaksi päätyi kuitenkin Lindström Oy.  Pitkulainen osastopaikka heti oven suussa oli hyvin hyödynnetty ja jaettu esittelypisteisiin, jotka olit toteutettu isojen puulaatikoiden sisään.  Esittelijöiden mukaan ratkaisu toimi hyvin, esittelypisteet antoivat suojan ja rauhallisen tilan asiakkaiden kohtaamiseen. Huomioarvo oli taattu korkealla punaisella taustakankaalla, ja yrityksen logo oli kaiken yllä hyvin näkyvissä. Osaston henkilökunta oli pukeutunut  huomioliiveihin ja turvakenkiin, joten heidät oli helppo tunnistaa.  Tämän osaston ideointi oli yrityksen brandmanager Inka Saxholmin käsialaa, mutta lopullinen suunnittelija ja toteuttaja oli Messua Oy.