Jyväskylän FinnGraf-messut aloittivat kilpailukauden

Vuoden ensimmäinen Paras Messuosasto –kilpailun aloitti FinnGraf 2013-messut.
Kilpailun tarkoituksena on kiinnittää huomioita osaston ammattimaiseen suunnitteluun ja toteuttamiseen, parantaa messutapahtuman yleistä ilmettä ja tehdä messumediaa tunnetuksi.
Raatina Jyväskylässä toimivat Lasse Krogell Graafinen Teollisuus ry:stä, Ilari Tervakangas Jyväskylän Messuilta ja Marketta Karivuo Messu- ja Somistusalan liitto ry:stä.

Alle 40m2 sarjassa parhaaksi messuosastoksi valittiin Printscorpio Oy:n osasto, joka oli yrityksen omaa suunnittelua. Osaston toteutuksessa oli käytetty yrityksen omia tuotteita: rakenteet omista kehikoista, seinän taustakuvat, tiskin sekä sohvaryhmän kangastulosteet omaa tuotantoa. Sohvaryhmän neuvottelupöytä oli tehty trendikkäästi verhoilemalla pari kuormalavaa kangastulosteella.
Osasto erottui joukosta ja oli ilmeeltään yhtenäinen. Osaston tunnelma oli rento ja ystävällinen.

Printscorpio Oy

Yli 40 m2 sarjan parhaan osaston tittelin sai Seri-Deco Oy, suunnittelijana Mainos Visitor Oy. Iso osasto oli saatu toimivaksi.  Isot esiteltävät tuotteet oli ryhmitelty hyvin, etualan autoteippausnäytös houkutteli kävijöitä osastolle, tarjoilualue  toimi omana kulmaan ja näyttävä ”taustaseinä” osoittautuikin demobussiksi, jossa järjestettiin workshoppeja. Osaston henkilökunnan yhtenäinen pukeutuminen kruunasi vielä kokonaisuuden.

Serideco Oy

Messualueella oli monta hyvää vaihtoehtoa kilpailun voittajiksi ja pienet yksityiskohdat vaikuttivat valintaan. Esimerkiksi muutaman kilpailijan osaston huono valaistus tiputti heidät kilpailun finaalista. Osasto eikä tuotteet päässeet esille yleisvalaistuksessa. Siihen kannattaa seuraavan kerran kiinnittää huomioita.