OMAKOTI-messut

OMAKOTI-messut pidettiin 25.–17.10. Myyrmäki-hallissa, järjestäjänään Globex Oy. Koska messuilla oli runsaasti pieniä osastoja, kilpailun sarjat rajattiin alle ja yli 20 m². Tuomaristoon kuuluivat: Mikko Juva, Pientalorakentamisen Kehittämiskeskus PRKK:n toimitusjohtaja ja Virpi Kokko, Vantaan Sanomien kustannusjohtaja. Messu- ja somistusalan liiton edustajana oli Jari Harmoinen.

Alle 20 m² sarjassa palkittiin parhaana Nordean ja Huoneistomarkkinoiden yhteinen osasto. Suunnittelijana oli Minna Mäenpää Planex Oy:sta, joka myös rakensi sen. Osasto
oli avoin, päätysijainti oli hyvin hyödynnetty. Väritys oli pirteä ja raikas, kuten somisteetkin. Logot olivat selvästi esillä, ja tunnelma oli lämpimän kotoinen, joka lienee ollut myös tavoitteena. Valaistus oli riittävä, ja valkoinen lattia lisäsi sen tehoa.

Suurempien osastojen sarjassa oli useita voittajaehdokkaita, ja niiden kohdalla tuomariston näkemykset menivät jonkin verran ristiin. Voittajaksi valitun KVIK-keittiöt osaston suunnittelusta vastasivat yrityksen omat suunnittelijat Henri Elers, Martti Jaakko ja Kjell Karlsson. Osasto oli siististi rakennettu ja kalustettu. Yleisväritys oli rauhallinen, josta esimerkiksi materiaalimallit tulivat hyvin esille. Langoista pingotetut tilanjakajat olivat hauskat. Ainoa parannusehdotus tulisi valaistuksen osalta: sitä kaivattiin lisää.

Nordea ja Huoneistomarkkinointi

KVIK-keittiöt