Helsingin Finbuild messujen voittajat

Finnbuild -messut pidettiin lokakuun alussa ja ne levittäytyivät Helsingin Messukeskuksen kaikkiin halleihin. Helsingissä kilpailun raadin muodostivat toimitusjohtaja Juha Luhanka Rakennustuoteteollisuus RTT ry:stä, toimitusjohtaja Heikki Nummela Rakennuslehdestä, tekninen neuvoja Anne Ikonen Suomen Messuilta. Näyttelysuunnittelija Petri Vanhala Suomen Messuilta toimi raadin puheenjohtajana.

Oraksen ja Blucherin osastot

Oraksen osasto palkittiin parhaana yli 40 m2 osastona. Tuomariston mukaan tuotteet olivat erinomaisesti esillä ja tila käytetty hyvin. Koko osasto oli tehokkaasti valaistu ja vahvisti Oraksen brändiä, plussaa sai myös esittelijöiden yhtenäinen vaatetus. Osaston oli suunnitellut Sisustusarkkitehti Tapani Santanen, ja Anne Mari Torpo Oras / Group. Rakentajana toimi Taveco Design Virosta.

Alle 40 m2 sarjassa palkinnon vei Blücher Metal A/S Filial i Finland. Tuotteet olivat selkeästi esillä ja valaistus riittävä. Osaston värit tukivati yhtenäistä värimaailmaa, kulmaosasto oli erittäin toimiva ja selkeä. Osaston suunnittelusta ja rakentamisesta vastasi tanskalainen messurakennus-yritys Lee Sign.